El primer que cal tenir en compte quan s’entra en un habitatge: llum i internet
27 novembre, 2019 | Antonio Beltrán
Mudar-se de casa implica moltes noves experiències, nous requisits i sobretot molts canvis.
Encara que vulgueu continuar amb les vostres rutines i intentar conservar tot el que teníeu a la vostra antiga llar, hi ha moltes coses que no podreu deixar igual. Per exemple, s’ha de sol·licitar l’alta de la llum, contractar una línia de telèfon nova o demanar una tarifa d’internet. Fer totes aquestes tasques com abans millor us serà de molta ajuda quan us instal·leu de manera definitiva al nou habitatge. No dubteu a fer una llista d’assumptes pendents per no oblidar-ne cap; tot i amb això us recordem a continuació quins són els requisits essencials a l’hora de donar d’alta la llum.
Com es dona d’alta la llum?
Donar d’alta la llum és un tràmit diferent que el de contractar una tarifa elèctrica o canviar de companyia. Tot i així, són gestions relacionades molt estretament.
L’alta de la llum comporta activar el subministrament elèctric en una casa que no en té. Per això, el primer que ha de considerar el client és la situació de la llar o el local on vol fer la instal·lació, que pot ser de dues menes: que ja hi hagi hagut subministrament elèctric, i en aquest cas només li caldrà reactivar l’antiga tarifa de llum, o que, per ser un immoble nou, s’hagi d’activar tot des de zero.
En un pis de lloguer
Quan comprem o lloguem una llar o un local de segona mà, que ja s’ha habitat anteriorment, el primer pas a fer és verificar que hi hagi llum instal·lada. Si té subministrament elèctric, només ens caldrà contactar amb el llogater anterior o el propietari de l’immoble (en cas que sigui diferent). D’aquesta manera, es canviaran les dades del propietari i passarem a ser els nous responsables del punt de subministrament.
Si de cas el subministrament l’han donat de baixa o s’ha cancel·lat, ens pertocarà tornar a sol·licitar tot el que cal per activar-lo. En aquesta mena de gestió s’hauran de tenir en compte factors com ara quant de temps ha estat inactiva la instal·lació, si els drets d’extensió continuen vigents o si ens cal demanar un nou certificat d’instal·lació elèctrica (CIE).
Quina documentació de la instal·lació elèctrica cal per fer l’alta?
- Codi universal del punt de subministrament (CUPS).
- Adreça de l’immoble.
- Potència elèctrica que es vol, que ha de ser inferior a la potència màxima autoritzada pel CIE.
- Nou certificat d’instal·lació elèctrica si l’anterior està caducat.
- Residents a Catalunya: butlletí de reconeixement de la instal·lació elèctrica (BRIE).
- Documentació del titular del contracte.
- Nom complet.
- Document d’identificació del titular: DNI, NIF o passaport.
- IBAN del compte on es domiciliarà el pagament.